L' Actualitat de Gandia

Gandia augmenta la seua xarxa municipal Wifi08 novembre 2018



El regidor delegat d'Administració, Modernització i Govern Obert, José Manuel Prieto, ha anunciat en roda de premsa l'ampliació de la xarxa municipal Wifi a la ciutat de Gandia.
Prieto ha recordat que fa sis mesos es va posar en marxa la iniciativa a la Biblioteca Central i a l'Oficina d'Informació de l'Ajuntament i que des de hui, les biblioteques de l'Estació, Beniopa, Raval-Benipeixcar i Grau, l'Urbalab, la Casa de la Marquesa, els Centres Socials de Beniopa i el Grau i la Universitat Popular presten el servei de connexió. A més, durant la setmana que s'estendrà la xarxa a l'oficina d'informació del Grau.

Prieto ha destacat que "
el nombre de punts no s'acabarà ací, ja que tindrem noves connexions en altres edificis municipals". Pel que fa al nombre d'usuaris, el regidor delegat d'Administració i Modernització, ha informat que en els últims tres mesos s'han registrat 500 noves altes i que total d'usuaris és actualment de 850.

Finalment, el regidor ha anunciat que Gandia opta a les ajudes europees del programa
Wifi4EU que permet la implantació de les xarxes wifi en places i carrers. "Es tracta de l'únic wifi d'aquest tipus homologat en l'àmbit europeu. Volem fer el salt i estendre la xarxa més enllà dels edificis municipals. Presentarem un projecte per poder ser beneficiaris de la iniciativa i augmentar la connectivitat a la ciutat".

Sobre el servei de wifi municipal
L'usuari disposa de 2 MB de baixada. Un servei que permet la consulta, realització tràmits telemàtics i la relació amb l'Administració. A més, tal com marca la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, el servei s'ofereix en règim d'auto prestació. Els punts d'accés repartits per edificis de la ciutat, poden ser consultats a través d'un mapa interactiu allotjat al web de l'Ajuntament (
https://wifi.gandia.org/). En aquest web, el ciutadà interessat podrà donar-se d'alta omplint un formulari amb les dades personals. En cas de ser menor d'edat requerirà l'aprovació parental. Una vegada acceptades les condicions i complint el criteri de protecció de dades, l'usuari serà donat d'alta de forma telemàtica o presencial a l'Ajuntament, i rebrà un usuari i una contrasenya.